De tennisclub van de Bollenstreek

Spekkelaan 4, Lisse - 0252-413869

U bent nu hier: Home Clubinfo Commissie verslagen Jaarverslag TC 2018

Webcam

Bekijk hier de beelden van ons tennispark!

Bekijk de beelden

Baanbezetting

Klik hier voor de bezetting van de banen.

Klik hier voor de jaarkalender.

Fotoalbum

Klik hier om naar alle fotoalbums te gaan.

Schrijf u hieronder in voor onze nieuwsbrief!

Jaarverslag TC 2018

Jaarverslag Technische commissie 2018

Commissie leden:

Robin Overbeek Bloem (vz)
Anita Koelewijn
Roy Jutte
Martijn Zandvliet
Rikkert Beijk

Tennisschool I’M Tennis vervangen door Tennis Academy Duin en Bollenstreek
Eind 2017 hebben we het contract met I’M Tennis opgezegd. De belangrijkste reden om het contract met I’M Tennis op te zeggen was de betrokkenheid van de tennisschool met LTC Lisse. Deze betrokkenheid vonden we als bestuur onvoldoende. Per 1 april 2018 worden de tennislessen georganiseerd door TA Duin en Bollenstreek met Martijn Zandvliet als eigenaar en tevens hoofdtrainer. TA Duin en Bollenstreek is alleen actief bij LTC Lisse. Naast Martijn Zandvliet werden de trainingen verzorgd door:
Maaike Spoor
Margot van den Haak
Madelina Tudorache
Dave van Dam
Giel Wildoer
In het najaar van 2018 is aan de leden gevraagd om de tennisschool te beoordelen middels een enquête. Ruim 40 leden hebben deze enquête ingevuld. De tennisschool werd goed beoordeeld (algehele score een 7,2) en enkele verbeterpunten zijn aangedragen. Met deze punten gaan TA Duin en Bollenstreek en LTC Lisse mee aan de slag.

Competitie
Ook in 2018 hebben veel leden deelgenomen aan de competitie en het leverde wederom enkele kampioenschappen op: 5 teams zijn kampioen geworden tijdens het voorjaar, 1 team tijdens de zomercompetitie en 4 teams in het najaar.
In het voorjaar was vooral de vrijdagavond met 12 teams populair. We hebben als bestuur vastgesteld dat 12 teams op vrijdagavond het maximum is om voldoende banen voor recreanten te kunnen bieden.

Selectietraining
Om talentvolle jeugdspelers verder te ontwikkelen bieden we deze groep selectietraining aan. Een selectielid heeft recht op korting op de kosten van de selectietraining, mits aan een aantal voorwaarden wordt voldaan. Een aantal selectieleden hebben niet voldaan aan deze voorwaarden, waardoor het recht op korting kwam te vervallen. In totaal is een bedrag van ca. €3.000,- uitgekeerd en daarmee bleven we binnen budget.
Als TC hebben we besloten om het aantal selectiespelers het komende selectiejaar fors te verminderen en beschikken we sinds 1 oktober 2018 over 15 selectie spelers.

Trainings dag selectie (maart 2018)

Voor aanvang van de voorjaarscompetitie hebben we met alle selectieleden tegelijk getraind. Het doel van deze gezamenlijke training is het ‘wennen aan het gravel’, want voor bijna iedereen is het weer de eerste keer tennissen op gravel. Daarnaast willen we de verbinding vergroten tussen alle selectiespelers inclusief de betere senioren spelers. De trainingsdag werd afgesloten met een gezamenlijk sportdiner.

Selectie dag (juni 2018)

Eind juni hebben we een selectie dag georganiseerd waarbij alle selectiespelers onderlinge wedstrijden hebben gespeeld. Een leuke en gezellige dag waar jong en oud met elkaar hebben gespeeld. Vanwege de hitte waren we genoodzaakt om eerder te stoppen.

Clubkampioenschappen LTC Lisse en Open toernooi van de Bollenstreek.

Dit jaar werden de clubkampioenschappen georganiseerd onder de paraplu van de TC (voorheen Evenementen Commissie). Drijvende krachten achter de clubkampioenschappen waren Germa Szabo en Sjaak van Ruiten.
Het Open Toernooi werd dit jaar georganiseerd tussen 30 mei en 10 juni en was wederom een groot succes met dank aan de wedstrijdleiding onder leiding van Rick van Elk en Maaike vd Voort. Ruim 500 spelers hebben deelgenomen. In de hoogste categorie (2) gingen Sidney de Boer (HE) en Denise van Putten (DE) met de overwinning aan de haal.

Webcam

Bekijk hier de beelden van ons tennispark!

Bekijk de beelden

Klik hier voor de jaarkalender.

Fotoalbum

Klik hier om naar alle fotoalbums te gaan.

Schrijf u hieronder in voor onze nieuwsbrief!

Volg ons!

Hoofdsponsor